הצהרת נגישות
הצהרת נגישות אגמון החולה – מרכז מבקרים ומוקדי הענין הפזורים בשטח האגמון
פארק אגמון החולה נוקט את מירב המאמצים ומשקיע משאבים רבים על מנת לספק לכלל הציבור שירות שוויוני, מכובד, נגיש בטיחותי ומקצועי , בהתאם לדרישות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו. באתר האגמון בוצעו התאמות נגישות וכל פרויקט חדש מונגש מראש משלב התכנון.
התאמות הנגישות למבנה מרכז המבקרים מבוצעות על פי תקנות התכנון והבניה לבנין חדש, ומוקדי הענין על פי תקנות נגישות לאתר ולמקום שאינו בנין.
הסדרי נגישות מבנים
להלן הסדרי הנגישות הקיימים במרכז המבקרים הממוקם בכניסה לאגמון החולה –
- חניות נכים מסומנות בחניון מרכז המבקרים.
- רצף נגישות מדרך נגישה מהחניה אל הכניסה למבנה מרכז המבקרים, אל עמדת השירות הנגישה , אל האודיטורים אל השירותים הנגישים, אל המעליות במפלס הכניסה ואל כלל הפעילות במרכז המבקרים.
- הותקנו מערכות עזר לכבדי ראיה כגון שילוט הכוונה קולי מסוג "step-here", מערכת עזר לשמיעה מסוג "לולאת השראה" בחללים הציבוריים.
- תאי שירותי נכים נגישים בכל מדור שירותים לגברים ולנשים בשתי הקומות.
- שלטי זיהוי והכוונה אל השירותים, ואל המעלית והאודיטוריום.
- בהתאם לנהלים, מותרת כניסה למרכז המבקרים לחיית שירות.
- נהלי נגישות לשירות של האגמון כוללים את דרישות תקנות נגישות השירות המתיחסות לאי תשלום למלווה, ליווי במידת הצורך של צוות המרכז, ניתן לפנות לנציגי השירות בעמדות כדי לקבל סיוע במילוי טפסים, חיית שירות, פינוי בשעת חירום וכד'.
הסדרי נגישות בשטחים הפתוחים בתוך שטח האגמון
מקום | חניה נגישה | דרך נגישה | שירותים | משטחי אזהרה ובתי אחיזה במדרגות | מערכת עזר לשמיעה / ראיה | ריהוט יערני | שונות |
---|---|---|---|---|---|---|---|
מצפור העגורים | קיים | קיים | קיים | קיים | קיים | ספסלים | |
מצפור השקנאים | קיים | קיים | קיים | לא רלבנטי | קיים | ספסלים | |
מצפור עופות המים | קיים | קיים | לא קיים | לא רלבנטי | קיים | ספסלים ושולחן | |
גן בוטני | קיים | קיים | לא קיים | לא רלבנטי | קיים | ספסלים ושולחנות פיקניק | |
תחנת טיבוע | לא קיים | קיים | לא קיים | לא רלבנטי | ספסל | ||
תצפית לאגמון (פרגולה מול מצפור העגורים) | קיים | קיים (משתלב עם שבחל ההליכה החדש) | קיים | לא רלבנטי | קיים | ספסל, שולחן פיקניק |
שירות נגיש
- הדרכות עובדים לשירות נגיש – מתקיימות הדרכות להכרת תחום הנגישות, יצירת מודעות בקרב העובדים והקניית כלים מעשיים למתן שירות נגיש.
- נתב שיחות טלפוני – המענה הקולי הונגש , המידע מועבר בשפה ברורה וללא מוסיקת רקע.
- אמצעים נוספים ליצירת קשר- קיימים מספר אמצעים נוספים ליצירת קשר:
- טלפון:
- דואר אלקטרוני – Agamon@agamon-hula.co.il
נגישות אתר האינטרנט
- לאגמון החולה אתר אינטרנט חדש, העומד בדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
- התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
- הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום.
- האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
- מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
- קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.
- מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכזת נגישות של החברה ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע.
- מסירת מידע בפורמט נגיש – החברה מעמידה עבור לקוחותיה אפשרות לקבלת מידע בפורמטים נגישים. מסירת המידע הינה ללא עלות ומיועדת עבור אנשים עם מוגבלות. לפניות ומידע בנושא נגישות ניתן ליצור קשר עם רכז הנגישות של החברה שפרטיו מופיעים בהמשך ההצהרה.
- בדיקות ויעוץ הנגישות בוצעו על ידי חברת A2Z נגישות ושיווק באינטרנט
דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות
אנו ממשיכים במאמצים לשפר את הנגישות ולאפשר לכלל האוכלוסייה לקבל את השרות הנגיש ביותר.
שאלות הבהרה ופניות בנושא נגישות יש להפנות למוקד המידע
- בטלפון: 046817137
- בדואר אלקטרוני: Agamon@agamon-hula.co.il
- כתובת למשלוח מכתבים: אגמון החולה ת.ד 772 קרית שמונה
- ניתן להפנות שאלות ובקשות בנושא נגישות אל נותני השירות בעמדות השירות בכניסה למרכז המבקרים
רכזת נגישות קק"ל –
- מרחב צפון: פנינה צייזלר
- טלפון: 0507790275
- דואר אלקטרוני: pninac@kkl.org.il
פרסום הצהרת הנגישות
הצהרת הנגישות עודכנה ביום: 22/02/2021